zaterdag 9 oktober 2010

Kaaipoort






Kaaipoort








De Kaaipoort of Westpoort is het enige gebouw dat nog rest van de oude omwalling van het oude Aardenburg. De stad had vier toegangspoorten en de benaming Kaaipoort verwijst naar de haven die hier lag. De haven is nu verdwenen, maar in de middeleeuwen was de haven verbonden door de Ee met Vlaanderen en via het Zwin bereikte men ter hoogte van Cadzand de Noordzee. De huidige Kaaipoort dateert uit ca. 1650. ( Aardenburg - West Zeeuw-Vlaanderen)(augustus 2010)


Geef SlikopdeWeg je stem ....... Waar staat jouw favoriete stadpoort?


The Kaaipoort or Westpoort is the only building that remains of the walls of old Aardenburg. The city had four city gates and the name Kaaiport refers to the harbour. The harbour is now gone, but in the middle ages the Ee and the Zwin connected it with Flanders and the Northsea near Cadzand. The Kaaipoort as it is now dates from ca. 1650. ( Aardenburg - West Zeeuw-Vlaanderen)(August 2010)

Doe mee aan de poll en meld welke stadspoort jouw favoriet is.


Hans Koert


slikopdeweg@zeelandnet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen