zaterdag 8 januari 2011

Oost-Souburgse brug




De Oost-Souburgse brug



The bridge of Oost-Souburg







De brug van Oost-Souburg verbindt Oost- en West-Souburg - een door het Kanaal door Walcheren gespleten dorp. De oorspronkelijke brug dateerde van 1869, maar werd vernield tijdens de Tweede Wereldoorlog. De huidige brug dateert uit 1907 en werd vanuit Sluiskil na de oorlog in Souburg neergelegd ter vervanging van de kapotte brug. De brug is smal en wordt tegenwoordig alleen door fietsers en voetgangers gebruikt. Vooral in de zomer, als veel plezierjachtjes het kanaal gebruiken als een snelle waterweg tussen Vlissingen ( Westerschelde) en Veere ( Veerse Meer en de Oosterschelde) moet je nog al eens voor de open brug wachten. ( Oost-Souburg Walcheren ) ( augustus 2010).
The bridge of Oost-Souburg connects Oost- and West Souburg - twin villages devided by the Kanaal door Walcheren. The original bridge was build in 1869, but destroyed during the Second World War. The current bridge was originally build in 1907 and used in Sluiskil, but replaced here in 1947. The bridge is small and can be used by bikers and pedestrians only. Especially in summer when pleasure yachts use the canal as a water way between Flushing with the river Scheldt to Veere, where they can reach the Veerse Meer and the Oosterschelde, you'll have to wait before the bridge. ( Oost-Souburg Walcheren ) ( August 2010)

follow SlikopdeWeg at Twitter

Hans Koert
slikopdeweg@zeelandnet.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen