donderdag 20 januari 2011

Stadhuis van Middelburg


Zelfs op een donkere, natte regenachtige dag in januari is het stadhuis van Middelburg een imposant gebouw. Er werd aan het gebouw gebouwd in de vijftiende- en zestiende eeuw en was klaar in 1520. De voorgevel is rijkelijk versierd met o.a. 25 beelden die de Graven van Zeeland voorstellen. In 1940 werd het gebouw bijna complet vernield - na de oorlog werd het weer opgebouwd. Nu zit de Roosevelt Academy in het gebouw. (Middelburg - Walcheren) januari 2011)


Even on a dark, wet and rainy day in January, the city hall of Middelburg looks great. The city hall was build during the 15th and 16th century and was finished in 1520. The front is decorated with 25 statues of Zeeland counts. In 1940 the building was almost completly destroyed and rebuild after the war. Nowadays the building is part of the Roosevelt Academy. (Middelburg - Walcheren) January 2011)

Hans Koert
slikopdeweg@zeelandnet.nl


De vorige foto werd niet geraden. De foto was genomen bij de coupure in de Zwaakse Dijk, waar het SGB spoorlijntje de dijk kruist.


Van deel naar geheel
Waar is onderstaande foto gemaakt?

Stuur ( tot 1 februari 2011) je suggesties of ideeën aan slikopdeweg@zeelandnet.nl o.v.v. Mysterie foto en win een boekje met Zeeuwse gedichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten