vrijdag 4 maart 2011

Lentekriebels



Het voorjaar zit in de lucht ..... zeggen ze dan! Wanneer begint voor jou het voorjaar? Is dat op het moment dat de eerste sneeuwklokjes aarzelend hun kopjes boven de sneeuw uit steken, of is dat bij het lengen van de dagen of als de eerste merel tijdens het ochtendgloren zingt vanaf zijn uitkijkpost op de vaeste (Zeeuws voor de nok van het dak)? Is dat 1 maart zoals de weerman beweert of 21 maart volgens de astrologen? Voor mij begint de lente pas echt als mijn vrouw de droogmolen buiten uitzet en de eerste was ophangt in het magere zonnetje. Echt ........ dan wordt het lente!! (Heinkenszand - Zuid-Beveland) (maart 2011)

Wanneer begint voor jou de lente? Laat het me weten - ik ben benieuwd!! slikopdeweg@zeelandnet.nl

Spring is in the air ............ What's your starting point for spring? Is that the moment the first snowdrops pop up their leaves out of the "snow", or when the days are drawing out or the moment when you hear the blackbirds singing at dawn for the very first time of the year from their observation post at the "vaeste", (the ridge of the house in the local Zeeland language)? Is it the first of March, as the weatherman says or the 21st of March as the astrologers dare to claim ......? For me spring starts when my wife opens the collapsible clothesline in the garden and she hangs out the washings at sunburst ...... Really - then I know for sure: Spring is in the air. (Heinkenszand - Zuid-Beveland) (March 2011)


What's your starting point for spring? Please let me know: slikopdeweg@zeelandnet.nl

Hans Koert

Meer foto's over de lente - more photos about spring

Reacties welkom - Send me your commends

SlikopdeWeg is een dagelijkse tweetalige fotopagina rond de Zeeuwse Delta. -
SlikopdeWeg is a daily bi-langual photo site about the Scheldt Delta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten