dinsdag 14 juni 2011

De Abdij







De abdij van Middelburg, in feite heet hij de Onze-Lieve-Vrouwe Abdij, werd gesticht in de 12de eeeuw door Norbertijner monniken en na de 16de eeuw, na de reformatie, kwamen de Staten van Zeeland hier bij elkaar. Op 17 mei 1940 werd de abdij, net als de Middelburgse binenstad, verwoest en later steen voor steen weer opgebouwd. Tegenwoordig zetelt hier het Provinciaal bestuur en kun je in de gebouwen het Zeeuws Museum vinden.(Middelburg - Walcheren) ( april 2011)
Meer foto's van Middelburg


The Middelburg abbey, in fact called the Onze-Lieve-Vrouwe Abdij, was founded by the Norbertines, in the 12th century. In the 16th century, after the Reformation, the abbey became the place where the governement of Zeeland was seated. On the 17th of May, 1940 the abbey was, like the rest of the centre of the city, destroyed. The complete centre of the city was rebuild, including the historical abbey. Nowadays it is still the place where the governement of Zeeland has its offices and the Zeeuws Museum is located.(Middelburg - Walcheren) ( April 2011)
More photos from Middelburg
Hans Koert
slikopdeweg@zeelandnet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen