dinsdag 12 juli 2011

Bij


In Zeeland zullen er misschien zo'n tiental soorten bijen en wespen rondvliegen, dacht ik, maar toen ik het boek Bijen en Wespen in Zeeland in de serie Fauna Zeelandica bekeek las ik dat er wel meer dan 400 ( vierhonderd) verschillende wespen en bijensoorten in Zeeland leven. Kun je je dat voorstellen? Dit bijtje liet zich niet storen terwijl hij met zijn werk bezig was ........ ik heb geen idee wat voor soort bij dit is - druk had'tie 't wel! ( Heinkenszand - Zuid-Beveland) ( mei 2011)
Meer bijenfoto's
Zeeland must have dozens of different species of bees and wasps, I thought, but in the book Bijen en Wespen in Zeeland in the series Fauna Zeelandia it reads that there must be more then 400 ( four hundred) species of wasps and bees in the Scheldt Delta region. Can you imagine? This one I found in my garden and I wonder if he enjoyed looking at me as much as I loved to get him in front of my camera .... I've no idea what bee this could be (!) ( Heinkenszand - Zuid-Beveland) ( May 2011)
More photos from bees
Hans Koert
slikopdeweg@zeelandnet.nl
Twitter #slikopdeweg

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen