woensdag 28 september 2011

Te Koop

De huizenmarkt zit muurvast ........ hoorde ik onlangs op het landelijke nieuws. Een knap gevonden woordspeling. Ook in Zeeland gaat deze vlieger op, al weet ik nog een leuk plekje dat te koop is.
Deze oude Zuid-Bevelandse boerderij is nu niet meer wat het geweest is. Twintig jaar geleden moet hier nog een bloeiend bedrijf gestaan hebben van een hardwerkende boer met een woonhuis en een grote zwartgeteerde Zuid-Bevelandse boerenschuur. Een 'Oeve dus, zeker geen Spulletje. De schuur, met zijn zwartgeteerde gepotdekselde wanden, is reeds lang verdwenen en van het woonhuis resten alleen de muren. De ramen zijn dichtgespijkerd. De schuur is afgebroken en alleen het varkenshok staat nog overeind. Waar vroeger varkens liepen lopen nu nog schapen rond.
De plek wordt te koop aangeboden; 25.000 m2 grond en de vraagprijs zal zo rond een één met zes nullen liggen, ben ik bang voor. Wie er iets mee wil, kan het zo meenemen, denk ik (Is het een cadeautje?), want het perceel staat al jaren te koop, aangeprezen op een bord met een artists impression van een fraaie Zuid-Bevelandse 'Oeve, uitgekristaliseerd vanachter een bureau. Als je de eurootjes echter hebt neergeteld, dan heb je alleen nog maar een grote lap grond ( over de schapen valt ongetwijfeld te onderhandelen), een varkenshok en een oud huis dat op instorten staat. Dan moet er nog heel wat water door de Schelde stromen voordat je op een fatsoenlijke wijze hier je ogen kunt sluiten. Gek eigenlijk, dat dit plekje nog in de aanbieding is. Hoezo .... muurvast? Snel wezen, anders pik ik het in - ik ben alleen nog op zoek naar een paar miljoen, twee rechterhanden en een pallet schapenbrokken. (Heinkenszand - Zak van Zuid-Beveland) ( september 2011)
Hans Koert
slkikopdeweg@live.nl
Twitter: #slikopdeweg

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen