donderdag 12 juli 2012

Verdronken in 'n drôhe dulve ....

 Jaarmarkten en kermissen zijn van oudsher de gelegenheden om contacten te leggen - althans dat was vooral vroeger zo. Als boerenknecht had je vaak maar weinig mogelijkheden om contacten te maken en als je nae een scharrul mie de meid van d'n boer an d'n diek ezet was, dan waren kermissen en jaarmarkten uitkomsten om eens verder dan het erf te kijken. Op Walcheren had je in mei Annetje-Liesjes dag en 't riengsteken .....in de Zak de Eintjeszandse Mart ....... en zo had iedere streek zijn ontmoetingsmomenten. Tegenwoordig leggen jongeren contacten via Twitter en Facebook, of daten via Hyves, maar vaak zijn dat soort vriendschappen flinterdun en wordt er alleen gecommuniceerd over niemendalletjes en algemeenheden.
 Gelukkig zijn er nog genoeg andere mogelijkheden om elkaar te ontmoeten, zoals clubs en verenigingen, in het uitgaanscircuit of gewoon op school.  Ook zo'n vrolijk weekend als de Eintjeszandse Mart kan zijn vruchten afwerpen ....... verdronken in 'n drôhe dulve .... Ik heb er eens opgelet hoe je dat moet aanpakken. Eerst dacht ik dat ik met een gek pak aan wel zou opvallen tijdens de ludieke solexrace, maar daar val je op as een juun in de renne - 'n petaote in de benne - op een minimotor met je benen in je nek over de Kerklaan scheuren lijkt het ook niet te zijn en ik heb niemand achterop één van die snelle solexen zien springen, die snelheden van 25+ km per uur behaalden ( ik bedoel 25 km/uur harder dan de toegestane 35 km/uur) - dat houdt geen vrouw bij ..... nee - ik heb gezien hoe't moet .......
 
 Dat kon ik vroeger ook, ...... op de fiets.

Neem een motor met zijspan of een grote Amerikaanse bak of ...... Ik denk dat ik maar eens motor ga leren rijden en dan op een stil weggetje ga oefenen in het rijden op alleen het achterwiel of met rokende wielen volop in de remmen ..... Ik heb ontdekt dat dan de meiden als vliegen op je afkomen ..........

 Even goed oefenen, maar dan heb je ook wat .........

Eintjeszandse Mart 2012: Mobielspectacel, georganiseerd door Surrender. Minimotoren en solexen reden om het hardst - De Bromfiets Oldtimers Liefhebbers Uit Zeeland (BOLUZ) showde haar nostalgische bromfietsen en het stuntteam van Arian van Zweden vertoonde haar kunsten op de motor.   Het kleurrijkste onderdeel is ongetwijfeld de ludieke solexpresentatie ...... 

't Is soms gewoon een kwestie van opvallen ...........en het voetballen is passé.


Een twijfelaar: worden het de minimotoren dit jaar of ludiek solexen


Zorg dat je gezien wordt .......


Alweer een kauwbooi? Dan val je niet op!

Foto's Solexrace 2012: Mobielspectakel | Super(markt)strijd | E-Bike avant la lettre | Verdronken in 'n drôhe dulve ....

Hans Koert
slikopdeweg@live.nl
Feesboekgroep: Slik op de Weg ( inloggen)


SlikopdeWeg: Al 1100 keer de Zeeuwse blog voor de Schelderegio en haar bewoners

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen